Zdalne nauczanie 04.06.2020r.

ponad 4 lat temu

Witam wszystkie Bączki:)

 Przesyłam  Wam gorące jak słońce całuski.

Dzisiaj porozmawiamy sobie o ulubionym koledze -koleżance (przyjacielu).

 

Zadanie nr 1

„Powitania nadszedł czas” – dzieci wykonują kolejne czynności:

Powitania nadszedł czas (wszyscy machają)                             
miło dzisiaj widzieć Was! (wszyscy uśmiechają się)
Ręce w górę (wszyscy podnoszą ręce w górę)
mały skok (wszyscy podskakują niziutko)
teraz w górę – hop, hop, hop! (wszyscy podskakują wysoko na każde słowo „hop”).

 

Zadanie nr 2

A teraz gimnastyka dla wesołego smyka:

https://www.youtube.com/watch?v=Q3tOW06wTBU

 

Zadanie nr 3

Posłuchajcie opowiadania D Niewoli.

 pt; ,,Chcę mieć przyjaciela”.

      Mam na imię Nosalek. Tak nazwały mnie przedszkolaki, bo mój ogromy, czerwony i wesoły nochal sterczy jak u Pinokia. Jestem pajacem i zajmuję miejsce na największej wersalce w przedszkolnym kąciku lalek.Obok mnie mieszka misio – Krzysio, który ma oczy z guzików – jedno zielo­ne, a drugie granatowe.

Powiem wam w sekrecie, że Krzyś był kiedyś bardzo smutnym misiakiem. Siedział tak sobie na wersalce i siedział. I nikt nie chciał się z nim bawić. Dziewczynki tuliły lalki w pięknych sukienkach, woziły je na spacery wózkami i karmiły plastelinowymi ciasteczkami. Chłopcy byli zajęci budowaniem garaży i autostrad dla samochodów. A miś – siedział na tej swojej wersalce i wzdychał:– Kiedy ktoś mnie przytuli? Raz nawet odważył się i wyszeptał:– Basiu, zabierz mnie na spacerek. Ale dziewczynka albo nie usłyszała, albo nie miała ochoty spacerować.– To przez te twoje śmieszne oczy – mówiły lalki. – Jedno inne, drugie inne!– Ale przecież serduszko mam takie samo jak wszystkie misie: pluszowe – szeptał Krzyś i wycierał smutne łezki, które kapały z granatowych oczu. Nawet lalki nie chciały z nim rozmawiać. Właśnie wtedy do przedszkolnej sali przyszedłem ja, Nosalek.

Posadzono mnie obok misia – Krzysia, który uśmiechnął się do mnie i nie­śmiało spytał:– Będziemy przyjaciółmi?– Na pewno – krzyknąłem uradowany, bo też bardzo chciałem mieć przyjaciela.– Naprawdę? – spytał zdziwiony Krzyś. – Bo ja mam takie śmieszne oczy.– A ja mam duży nos – roześmiałem się. Chwyciłem misia za pluszową łapkę. Mocno, ile tylko miałem siły.

 Odpowiadanie na  pytania dotyczące treści: 

  • Kto to jest Nosalek?;
  • Gdzie mieszka misio – Krzysio?;
  • Dlaczego misio – Krzysio był smutny?;
  • Kto został jego przyjacielem?

Zadanie nr 4

„Mój przyjaciel” – zabawa słownikowa -rodzic zadaje dziecku pytania; 

  • Czy masz przyjaciela?;
  • Jak wygląda Twój  przyjaciel?;
  • Jak wspólnie spędzasz czas ze swym przyjacielem?

 

Zadanie nr 5

„Karuzela” – zabawa ruchowa ze śpiewem.

https://www.youtube.com/watch?v=QB-QVbt57T8

Dziecko z rodzicem lub z rodzeństwem stoją w kole, trzymając się za ręce. Tańczą, wystawiając na przemian pra­wą i lewą nogę (nogi opierają na piętach). Na słowa: Hopsasa wszyscy podska­kują trzy razy gach. Potem, do końca piosenki, poruszają się cwałem bocznym.

 

Zadanie nr 6

 Zapraszam Was do obejrzenia Bajki -Rodzina Treflików - "Przyjaźń"

https://www.youtube.com/watch?v=li9c0xI4edc

 

Zadanie nr 7

Jeśli masz ochotę to namaluj portret swojego przyjaciela.

 

Zadanie nr 8 

 "Wspólny czas"- proszę, abyście otworzyli karty pracy nr 3 i wykonali zadanie na stronie 22 .

 

Pozdrawiam i życzę dobrej zabawy.